Wednesday, October 14, 2009

Luahan Cuma..

Aku *kerinan (dalam bahasa jawa bermaksud - bangun lewat).Bateri jam tangan sudah kehabisan.Locengan handphone juga tidak berfungsi - baterinya sudah habis.Jadinya aku terjaga bila hari sudah cerah.Mandi cepat-cepat.Gosok baju cepat-cepat.Panaskan enjin motor.Vroom...Lapar pulak perut ni.Padahal malam tadinya aku sudah kekenyangan mee bandung muar di rumah blade.Sedap!Tengkiu blade for the invitation!Lalu aku belok ke kiri.Ada penjual nasi lemak yang sedap di hadapan Maybank.Bungkus nasi lemak paru dan terus ke Fareez.Lewat lagi hari ini.Tapi boss tiada.Cumanya aku harus bersedia kalau vendor mat saleh tu perlukan apa sebelum migration bermula..
Tiba-tiba aku realize bahawa sepinya hidup ini.kosong.aku sendiri lagi.ingat isteri dan anakku di kampung.tapi aku masih sendiri di sini.dekat tapi jauh.jauh tapi dekat.berapa lama lagi harus begini aku pun tak tau.jemu tapi itu hakikat.
agh..kalau ditakdirkan kematian ku pada esok hari pun aku sendirian saja.tanpa ditemani sesiapa menemui sang Pencipta.sudah tiada lagi ertinya sebuah kesepian.Yang ada cuma ruang yang abadi.
Entah kenapa hari ini aku begitu terganggu emosi.tak tau apa yang kurang yang menerajang kotak hatiku yang beku dan kaku.sepi lagi!
Aku cuma manusia biasa.
bukan wali atau nabi.
punya sekeping cinta yang dipinjamkan oleh sang Pencipta.
moga-moga Tuhan akan kirimkan aku kebahagiaan sepanjang jalan sepi ini.Amin!

0 comments: